Life-tracking, o νέος ηλεκτρονικός κόσμος

Amplify’d from www.antinews.gr

Η τελευταία τάση ονομάζεται lifetracking. Όσοι την ακολουθούν, κρατούν λεπτομερή ψηφιακά αρχεία όλων όσων κάνουν. Πόσο καφέ πίνουν, πόσο εργάζονται καθημερινά, ποια βιβλία διαβάζουν, κλπ. Το μεγαλύτερο κομμάτι το καταχωρούν χειρονακτικά, απλά βάζοντας τα στοιχεία στο PC τους, ή τελευταία μέσω smartphone. Πολλοί χρησιμοποιούν αισθητήρες, κυρίως για να παρακολουθούν τις ζωτικές ενδείξεις τους, όπως για παράδειγμα το πόσο καλά κοιμούνται, ή πόσο γρήγορα  τρέχουν.

Οι πρώτοι self-trackers ήταν κυρίως «σπασίκλες», μανιακοί με τους αριθμούς. Οι πιο πρόσφατοι όμως, απλά θέλουν να μάθουν περισσότερα για τον εαυτό τους, όπως λέει ο Gary Wolf, συγγραφέας επί θεμάτων τεχνολογίας και συνιδρυτής ενός μπλόγκ που ονομάζεται The Quantified Self. Θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη τεχνολογία για να ανακαλύψουν ποιοι είναι αυτοί οι παράγοντες που τους προκαλούν κατάθλιψη, αϋπνία, ή νοητικές διαταραχές. Ένας μάλιστα έμαθε, πως αν τρώει περισσότερο βούτυρο, μπορεί να λύνει αριθμητικά προβλήματα ευκολότερα!

Υπάρχει ήδη μια αναδυόμενη αγορά για συσκευές self-tracking. Δυο νέες εταιρίες, οι Fitbit και Greengoose, πουλάνε ασύρματα ταχύμετρα που μπορούν να παρακολουθούν τη σωματική δραστηριότητα κάποιου. Μια άλλη εταιρία, η Zeo, έχει εξελίξει ένα ξυπνητήρι που φοριέται στο κεφάλι ως κορδέλα, και που μετρά την εγκεφαλική δραστηριότητα στη διάρκεια της νύχτας, αποτυπώνοντας τη πορεία του ύπνου στο διαδίκτυο.

Και καθώς όλο και περισσότεροι αρχίζουν να ασχολούνται με το self-tracking, τόσο πιο πολλές θα είναι και οι εταιρίες που θα εκμεταλλεύονται τα στοιχεία που συγκεντρώνονται, και που θα πουλάνε υπηρεσίες βασισμένες σε αυτά. Για παράδειγμα, η Xobni (το inbox γραμμένο ανάποδα), αναλύει το περιεχόμενο των inboxes κάποιου, επιτρέποντας στον πελάτη της να διαχειριστεί την ηλεκτρονική του αλληλογραφία αλλά και τις επαφές του. Η κατηγοριοποίηση που κάνει είναι βάσει της έντασης της ηλεκτρονικής σχέσης που υφίσταται, και όχι αλφαβητική. Πολλές φορές, οι χρήστες εκπλήσσονται με το αποτέλεσμα, λέει ο ιδρυτής της εταιρίας,  ο Jeff Bonforte. «Το θεωρούν περίεργο όταν βάζουμε κάποιες επαφές μπροστά από τις φιλενάδες τους, ή τις συζύγους τους».

S.A. -EconomistRead more at www.antinews.gr
 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s